نایلون استرچ رنگی

نایلون استرچ رنگی( کاربرد+ ویژگی‌ها)

سرعت و نحوه بسته‌بندی انواع کالا برای حمل‌ونقل به مراکز پخش و توزیع یکی از دغدغه‌های اصلی هر کارخانه ازجمله تولیدکنندگان کالاهای پرمصرف‌ است. که به منظور تحویل کالا به مشتری و صادرات و واردات انجام می‌شود. نایلون استرچ رنگی نوعی نایلون پرکاربرد و پرمصرف در صنعت بسته‌بندی‌ است که از محصول به خوبی در برابر رطوبت، ضربه، آسیب و دیگر خطرات حمل‌ونقل محافظت می‌کند. این نایلون از بهترین و باکیفیت‌ترین مواداولیه نیز تهیه و تولید می‌شود، به همین خاطر تماس مستقیم آن با موادغذایی هیچ خطری برای سلامت افراد ندارد.

نایلون استرچ رنگی آشناترین نوع نایلون استرچ است که از محصولات و کالاهای مختلف در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کند. در ادامه به بررسی کاربردها و ویژگی‌های این نایلون محبوب می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

نایلون استرچ رنگی چیست؟

نایلون‌ استرچ رنگی که امروزه با نام فیلم استرچ شناخته می‌شود نوعی نایلون پرکاربرد و محبوب در صنعت بسته‌بندی است که کشسانی بسیار بالا دارد و از پلی‌اتیلن با چگالی کم خطی تهیه و تولید می‌شود. این نایلون با قدرت الاستیک و چسبندگی بسیار بالای خود با پیچیدن به دور محصولات و کالاهای مختلف از آن‌ها در برابر ضربه، پارگی، موادشیمیایی، رطوبت و… محافظت می‌کند.

لازم به ذکر است که نایلون استرچ وزن بسیار کم و اندکی دارد، به همین خاطر تأثیر چندانی بر وزن نهایی محصول نمی‌گذارد. در حال حاضر این فیلم به دو شکل شفاف و رنگی تولید و عرضه می‌شود که نوع رنگی از محصول در برابر اشعه‌های مضر خورشید نیز محافظت می‌کند.

 

انواع نایلون استرچ

 

انواع نایلو‌‌‌‌ن استرچ برحسب تعداد لایه

نایلون استرچ رنگی به شکل سه لایه و پنچ لایه تولید و عرضه می‌شود. نایلون استرچ ۵ لایه مقاومت، استحکام و چسبندگی بسیار بیش‌تری نسبت به نایلون استرچ سه لایه دارد، به همین خاطر تنها با مقدار کمی نایلون استرچ ۵ لایه رنگی می‌توان تعداد بسیار زیادی محصول یا کالا را بسته‌بندی کرد. به این نکته دقت داشته باشید که نایلون استرچ ۵ لایه کاربردهای بسیار بیش‌تری نیز دارد.

 

خرید نایلون استرچ

 

کاربرد نایلون استرچ رنگی‌

همانطور که گفتیم یکی از مشکلات و دغدغه‌های بزرگ و اصلی در هنگام حمل‌ونقل کالاها و محصولات مختلف بسته‌بندی ایمن و مطمئن آن‌ها است. این بسته‌بندی باید به گونه‌ای باشد که در طول مسیر حمل‌ونقل هیچ آسیبی به محصول نرسد. نایلون است و با کشسانی و چسبندگی بسیار بالای خود این مشکل را بطور کامل حل و رفع کرده است. نمونه‌های رنگی این نایلون نیز از محصولات در برابر اشعه‌های مضر خورشید محافظت می‌کنند.

لازم به ذکر است که کاربرد نایلون استرچ رنگی به بسته‌بندی خلاصه نمی‌شود و این نایلون در امور و صنایع مختلف و بسیار دیگری نیز کاربرد دارد. از مهم‌ترین این صنایع و امور می‌توان به نایلون استرچ بسته بندی مواد غذایی، پالت‌بندی، بسته‌بندی قطعات کوچک، تولید روکش کاغذدیواری، چرم، انواع پارچه، صفحات آلومینیومی و گالوانیزه، قطعات خودرو، سرامیک‌های تزئینی، صنعت داروسازی، رنگ‌سازی، انواع مبلمان اداری و خانگی، کالای آشپزخانه، کامپیوتر و دیوایس‌های الکتریکی، قاب‌های چوبی و… اشاره‌ کرد. همچنین با استفاده از نایلون‌ استرچ رنگی می‌توان یک بسته‌بندی شکیل ‌و بسیار جذاب نیز ایجاد نمود و به این ترتیب فروش محصول موردنظر را افزایش‌ داد.

 

کاربرد نایلون استرچ رنگی

 

ویژگی‌های نایلون‌ استرچ

نایلون استرچ رنگی مانند دیگر انواع نایلون ویژگی‌های بسیاری دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از؛

  • کشسانی بسیار بالا
  • جنس نازک
  • دارای قابلیت چسبندگی
  • تولید و عرضه در انواع مختلف شفاف، رنگی و مات
  • ضخامت بسیار بالا
  • مقاوم در برابر ضربه و دیگر خطرات حمل‌ونقل
  • دارای ویژگی ضداشعه ماورای بنفش و درنتیجه مقاوم در برابر نور خورشید
  • دارای ویژگی ضدالکتریسته ساکن جهت دفع گردوغبار
  • طول عمر بسیار بالا
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه
  • تولید و عرضه در ابعاد مختلف
  • و…

 

 

 

برچسب های نوشته :

اشتراک در شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *