تجارت پلیمر ژوبین

تفاوت نایلون درجه یک و دست دوم و تشخیص کیفیت آن‌ها

نایلون یکی از قدیمی‌ترین اختراعات و ساخته‌های بشر است که با وزن کم و بسیار اندک خود از گذشته تا به امروز در امور و صنایع مختلف و بسیاری کاربرد دارد. نایلون‌ها در حال حاضر در کیفیت‌های مختلف تولید و عرضه می‌شوند و مطابق با همین پارامتر کاربردهای مختلفی دارند. به عبارت دیگر می‌توان گفت که کیفیت هر نایلون مشخص‌کننده کاربرد آن نایلون است. در ادامه به بررسی دقیق و کامل تفاوت نایلون درجه یک و دست دوم و چگونگی تشخیص کیفیت آن‌ها می‌پردازیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

تفاوت نایلون درجه۱و۲

همانطور که می‌دانید مواداولیه بکاررفته در تولید هر محصول کیفیت آن را مشخص می‌کند. نایلون نیز از این قاعده مستثنی نیست و مواداولیه کیفیت آن را مشخص می‌کند یا به عبارت دیگر آنچه موجب تنوع در کیفیت نایلون‌ها می‌شود مواداولیه آن‌ها است. به این نکته دقت داشته باشید که نایلون‌ها با توجه به کیفیت خود کاربردهای منحصربه‌فرد و خاصی دارند.

در تهیه و تولید نایلون از مواداولیه مختلفی استفاده می‌شود که از مهم‌ترین و اصلی‌ترین آن‌ها می‌توان به گرانول اشاره کرد. همانطور که می‌دانید گرانول از مواد پتروشیمی به دست می‌آید.

مواد گرانولی اگر به شکل مستقیم از موادشیمیایی به دست آیند و به دست تولیدکننده نایلون برسند نایلون درجه یک یا دسته اول را می‌سازند. اما اگر گرانول موردنیاز جهت تولید نایلون از بازیافت پلاستیک‌های مختلف یا بطورکلی از مواد بازیافتی به دست آیند نایلون درجه۲ یا دست دوم را می‌سازند.

درنهایت می‌توان گفت که کیفیت مواداولیه موجب تفاوت نایلون درجه یک و دست دوم می‌شود.

 

تشخیص کیفیت نایلون

 

تشخیص تفاوت کیفیت نایلون درجه یک و دست دوم

همانطور که گفتیم کیفیت مواداولیه موجب به وجود آمدن نایلون‌هایی با کیفیت مختلف می‌شود. جالب است بدانید که در مواداولیه نایلون خاصیتی به نام آنتی‌اکسیدانی وجود دارد که در رنگ نایلون اثرگذار است. خاصیت آنتی‌اکسیدانی با هر بار بازیافت تا حد بسیار زیادی کاهش می‌یابد و درنهایت یک محصول تیره یا کدر رنگ تولید می‌کند. به این ترتیب می‌توان گفت که یکی از روش‌های تشخیص نایلون درجه یک از دست از دست دوم رنگ آن‌ها است. نایلون‌های تیره‌رنگ دست دوم و نایلون‌های شفاف درجه یک هستند.

پیشنهاد ما به شما این است که برای محصولات تبلیغاتی خود تحت هیچ شرایطی از نایلون‌های دست دوم استفاده نکنید، چراکه هدف از این محصولات جلب نظر مشتری و ترغیب وی به خرید است.

از دیگر پارامترهایی که در شناخت یا تشخیص نایلون درجه یک از دست دوم کمک کننده است به رایحه آن‌ها می‌توان اشاره کرد. نایلون‌های دست دوم برخلاف نایلون‌های درجه یک رایحه تند، بسیار نامطبوع و زننده‌ای دارند. به این نکته نیز دقت داشته باشید که نایلون‌های دست دوم مقاومت و استحکام بسیار پایینی دارند و به سادگی پاره می‌شوند.

درنهایت برای تشخیص نایلون دست دوم تنها کافی است که این نایلون را زیر نور خورشید بگیرید و دانه‌های روی آن را مشاهده کنید. این دانه‌ها در نایلون درجه یک وجود ندارند.

 

نایلون درجه یک و دست دوم

در چه نایلون‌هایی از مواداولیه باکیفیت‌ و نو استفاده می‌شود؟

بطورکلی می‌توان گفت که برای تهیه و تولید محصولات پلاستیکی که کاربردهای بهداشتی دارند نظیر؛ نایلون‌های بهداشتی، نایلون استرچ بسته بندی مواد غذایی یا کیسه فریزر و… از مواداولیه و باکیفیت استفاده می‌شود. چراکه در غیر اینصورت عوارض جبران ناپذیر و بسیار خطرناکی برای افراد ایجاد می‌شود.

شایان ذکر است که مواد درجه ۲ یا بازیافتی هزینه‌ها را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند. این مواد همچنین آسیب‌های وارد به محیط زیست را نیز بطور بسیار چشمگیری کم می‌کنند. درنتیجه این امر پیشنهاد ما به شما این است که اگر نیاز به نایلون نو و باکیفیت ندارید حتماً از مواد درجه ۲ استفاده کنید. کیسه زباله یا نایلون رولی مشکی از آشناترین و معروف‌ترین نایلون‌های تولیدی با مواد درجه ۲ است.

 

تشخیص کیفیت نایلون

 

نایلون درجه ۱ بهتر است یا دست دوم؟

برای پاسخ به این پرسش‌ باید نوع استفاده از نایلون و بودجه خود را در نظر داشته باشید. به این معنا که اگر کیفیت بسته‌بندی برای شما اهمیت چندانی ندارد یا اینکه به تعداد بسیار زیادی نایلون نیاز دارید، نایلون است دوم انتخاب مناسب و بسیار خوبی است و قیمت‌ها را به خوبی کاهش می‌دهد. اما اگر مقاومت نایلون و کیفیت بسته‌بندی برای شما اهمیت دارد نایلون‌ درجه ۱ انتخاب بهتری است.

قیمت نایلون درجه۱ و دست دوم

قیمت نایلون درجه ۱ و دست دوم نیز مانند دیگر انواع نایلون ثابت نیست و پارامترهای بسیاری نظیر؛ عرضه و تقاضا، کیفیت مواداولیه و… بر روی آن‌ها اثرگذار است. شما در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید با کارشناسان ما در مجموعه تجارت پلیمر تماس گیرید و از آخرین قیمت این نایلون‌ها اطلاع یابید.

 

 

 

برچسب های نوشته :

اشتراک در شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *