پلی الفین چیست

خرید نایلون استرچ+ قیمت

همانطور که می‌دانید امروزه نایلون‌ها در صنعت بسته‌بندی نقش بسیار مهمی دارند بنابر این قبل از خرید نایلون استرچ بهتر است ویژگی های ان را به خوبی بشناسید . این نایلون یکی از آشناترین و پرکاربردترین انواع نایلون است که سطح بسیار صاف، شفافیت بالا، قدرت کشش بسیار خوب و چسبندگی بسیار کمی دارد. این نایلون از محصولات در برابر رطوبت، چربی، لک، ضربه، آسیب و… به خوبی محافظت می‌کند.

با خرید نایلون استرچ می‌توان به سادگی هر نوع کالا و محصولی را با هر ابعادی به سادگی بسته‌بندی کرد. در ادامه به بررسی دقیق و کامل نکات قابل توجه قبل از خرید نایلون استرچ و کاربردهای آن می‌پردازیم و در آخر قیمت این نایلون پرطرفدار را بیان می‌کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

نایلون استر‌چ چیست؟

نایلون استرچ نوعی نایلون بسیار شفاف، نازک و کشسان با قدرت چسبندگی بسیار کم و پایین است که به سادگی و به سرعت به دور هر محصول و کالایی پیچیده می‌شود و به این ترتیب از آن در برابر رطوبت، چربی، صدمات و آسیب‌های احتمالی هنگام حمل‌ونقل محافظت می‌کند.

احتمالاً با خود می‌گویید که نایلون استرچ از چه موادی تشکیل شده است؟ از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مواداولیه تولید نایلون استرچ که به‌عنوان پلیمر پایه شناخته می‌شود به پلی‌اتیلن می‌توان اشاره کرد. درون اتیلن از طریق ترکیب نفت خام و گاز طبیعی یک سنتز شیمیایی رخ می‌دهد‌. در این فرآیند تعداد بسیار زیادی مونومر در امتداد یکدیگر قرار می‌گیرند و یک پلی‌مر تشکیل می‌د‌هند. در سمت دیگر تعدادی اتم کربن به شکل دوگانه بهم متصل می‌شوند و پلی‌اتیلن را تشکیل ‌می‌دهند. حال می‌توان به پلی‌اتیلن مقداری افزودنی اضافه کرد و خواص مختلف آن ازجمله قدرت کشسانی و شفافیت را افزایش داد و نایلون استرچ را تولید کرد.

 

کاربرد نایلون استرچ

 

کاربردهای نایلون استر‌چ

امروزه نایلون استرچ در صنایع و امور بسیاری کاربرد دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تولید سرامیک و قطعات تزئینی به‌عنوان روکش، تولید محصولات غذایی و دارویی،  پالت‌بندی محصولات و کالاهای مختلف، بسته‌بندی محصولات سپرسازی، قطعه‌سازی و خودروسازی، تهیه و تولید لوازم آشپزخانه، تولید اسباب‌بازی نظیر؛ عروسک، تولید لوله و شلنگ، تولید کاغذدیواری، لمینت، پارکت و… اشاره کرد.

ویژگی‌های نایلو‌ن استرچ

نایلون استرچ ویژگی‌های بسیاری دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از؛

  • کشسانی نایلون استرچ بسیار بالا است، به همین خاطر این نایلون به سادگی پاره نمی‌شود و مصرف‌کننده با خیال راحت می‌تواند هر چند دور که تمایل داشته باشد آن را به دور محصول موردنظر خود بپیچاند.
  • مقاومت بسیار بالا در برابر نور خورشید
  • مقاوم در برابر حرارت و تغییر دما
  • تولید و عرضه در ضخامت و ابعاد مختلف
  • تنوع بسیار بالا در رنگ که شامل بی‌رنگ، رنگی و مات است.
  • و…

 

بسته بندی نایلون استرچ

 

انو‌اع نایلون استر‌چ برحسب تعد‌اد لایه

در حال حاضر نایلون‌های استرچ به شکل ۳و۵ لایه تولید و عرضه می‌شوند. نایلون استرچ ۵ لایه نسبت به نایلون سه لایه بسته بندی مقاومت، استحکام و کشسانی بسیار بیش‌تری دارد. درنتیجه می‌توان گفت که با مقدار یا متراژ بسیار کمی از نایلون استرچ ۵ لایه می‌توان محصولات بسیار زیادی را به سادگی بسته‌بندی کرد.

خوب است بدانید که نایلون استرچ ۵ لایه در صنعت کشاورزی به فراوانی کاربرد دارد. از مهم‌ترین مزایای استفاده از این نایلون می‌توان به کنترل علف‌های هرز، صرفه‌جویی در هزینه‌ها، جذب یا دفع آفات، توسعه ریشه، اصلاح خواص اقلیم‌های گیاهی و خاکی و… اشاره کرد.

فیلم تشکیل‌دهنده نایلون استرچ سه لایه از سه لایه متصل بهم و غیرقابل جداشدنی تشکیل شده است که از لحاظ رنگ لایه میانی با دو لایه دیگر متفاوت است. در سمت دیگر نایلون استرچ پنچ لایه تر پلی‌اتیلن سبک خطی در فرآیند اکستروژن پلاستیک تهیه و تولید می‌شود.

 

انو‌اع نایلون استر‌چ

نایلون استرچ را بطور کلی می‌توان به دو گروه نایلون استرچ غذایی و نایلون استرچ صنعتی تقسیم و دسته‌بندی کرد که در ادامه به بررسی دقیق هریک می‌پردازیم.

نایلو‌ن استرچ غذایی

همانطور که می‌دانید احتمال آلودگی هر نوع موادغذایی بسیار بالا است. نایلون استرچ بسته بندی مواد غذایی یکی از بهترین پوشش‌ها برای موادغذایی مختلف نظی؛ میوه، سبزیجات، حبوبات، شیرینی و… است که از فساد و خرابی آن‌ها به خوبی جلوگیری می‌کند.

ویژگی‌های نایلون استر‌چ غذایی

نایلون استرچ غذایی ویژگی‌های بسیاری دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از؛

  • نایلون‌ استرچ‌های غذایی بر روی هر ماده غذایی و با هر دمایی قرار می‌گیرند و از آن‌ها در برابر آلودگی‌های مختلف محافظت می‌کند.
  • نایلون استرچ غذایی مانع از ورود و خروج هوا به درون موادغذایی می‌شود.
  • با چسبندگی بسیار بالای خود مواد خوراکی را به خوبی می‌پوشاند.
  • ضدتعرق بودن و افزایش مدت زمان نگهداری محصولات غذایی مختلف
  • شفافیت بسیار بالا و درنتیجه افزایش فروش محصولات غذایی
  • ضخامت بسیار مناسب و درنتیجه مقاوم در برابر ضربه و آسیب‌های هنگام حمل‌ونقل
  • عرضه‌شده به شکل رولی کوچک و بزرگ و درنتیجه سهولت استفاده
  • و…

نایلون استرچ صنعتی

نایلون استرچ صنعتی یکی از رایج‌ترین متریال‌های بسته‌بندی برای انواع کالاها و محصولات غیرغذایی است. این نایلون در بسته‌بندی لوازم خانگی، لوازم آرایشی و… به فراوانی کاربرد دارد.

ویژگی‌های نایلون استر‌چ صنعتی

نایلون استرچ صنعتی ویژگی‌های بسیاری دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از؛

  • ضخامت بسیار بالا
  • کشسانی بسیار بالا یا به عبارتی هفت برابر قدرت کشسانی نایلون استرچ غذایی
  • تولید و عرضه به شکل مات و رنگی
  • دوام و استحکام بسیار بالا
  • مقاومت از محصولات و کالاهای مختلف در برابر گردوغبار، دما، حرارت، نور، خراش، ضربه و…
  • تولیدشده در اندازه و ضخامت‌های مختلف
  • و…

 

رول نایلون استرچ

 

انواع دستگاه‌های تولید نایلون استرچ

بطورکلی دستگاه‌های تهیه و تولید نایلون استرچ به دو دسته‌ی دستی و اتوماتیک تقسیم و گروه‌بندی می‌شوند.

  • دستی: این نوع دستگاه نیاز به یک نیروی انسانی برای بسته‌بندی دارد و بطور معمول برای حجم‌های پایین کاربرد دارد.

لازم به ذکر است که هزینه دستگاه‌های دینی نسبت به دستگاه‌های اتوماتیک بسیار پایین‌تر است.

  • اتوماتیک: ماشین‌آلات اتوماتیک تهیه و تولید نایلون‌های استرچ انواع مختلف و بسیاری دارند که با در نظر داشتن حجم خط تولید و ابعاد بسته‌بندی می‌توان از مناسب‌ترین و بهترین آن‌ها بهره گرفت.

قیمت نایلون استرچ

نایلون استرچ پس از اتمام فرآیند تولید اغلب به شکل رول‌های ده کیلویی درمی‌آید. ولی شما می‌توانید برای خرید نایلون استرچ این محصول را بنا به علاقه و نیاز خود سفارش دهید.

قیمت نایلون استرچ ثابت نیست و پارامترهایی نظیر؛ عرض، طول، ضخامت، تعداد لایه، استحکام کششی و… می‌تواند آن را تغییر دهد. شما در هر ساعتی از شبانه‌روز می‌توانید با کارشناسان ما در تجارت پلیمر تماس گیرید و از آخرین قیمت این نایلون پرکاربرد اطلاع یابید.

برچسب های نوشته :

اشتراک در شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *