تجارت پلیمر ژوبین

نایلون‌ صنعتی چیست؟+ انواع نایلون صنعتی

نایلون یکی از پرکاربردترین و مناسب‌ترین متریال‌ها جهت بسته‌بندی انواع موادغذایی و غیرغذایی است. نایلون صنعتی که امروزه نام آن به فراوانی شنیده می‌شود نوعی نایلون حباب‌دار است که در بسته‌بندی کالاهایی که حفاظت از آن‌ها بسیار مهم است کاربرد دارد. از مهم‌ترین محصولات و کالاهایی که با استفاده از نایلون صنعتی بسته‌بندی می‌شوند به وسایل الکترونیکی و ظروف شکستنی می‌توان اشاره کرد.

در ادامه به بررسی دقیق مفهوم نایلون صنعتی می‌پردازیم و انواع آن را معرفی می‌کنیم، پس تا انتها با ما همراه باشید.

نایلون صنعتی چیست؟

نایلون صنعتی یکی از محبوب‌ترین و مناسب‌ترین انواع نایلون برای بسته‌بندی محصولات مختلف است که بطور معمول در شرکت‌ها و تولیدی‌های بسیار بزرگ کاربرد دارد. این نوع نایلون با دستگاه‌های صنعتی به دور محصولات و کالاهای مختلف پیچیده می‌شود و به این ترتیب از آن‌ها در مقابل آسیب‌ها و خطرات مسیر حمل‌ونقل محافظت می‌کند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های نایلون صنعتی می‌توان به وزن بسیار کم و پایین، شفافیت بالا، ضخامت بالا، دوام و استحکام بسیار خوب و مناسب، مقاومت در برابر رطوبت، موادشیمیایی، ضربه، کشش و دیگر عوامل آسیب‌رسان، قیمت مناسب و مقرون به صرفه و… اشاره کرد.

 

نایلون حباب دار

 

 

انواع نایلون صنعتی

نایلون صنعتی نیز همانند دیگر انواع نایلون به انواع مختلف و بسیاری تقسیم و گروه‌بندی می‌شود که در ادامه به معرفی و بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

نایلون کشاورزی یا مخصوص گلخانه

این نوع نایلون از آشناترین انواع نایلون عریض است و شما با توجه به نیاز و سلیقه خود در هر ابعادی می‌توانید آن را سفارش دهید. این نایلون‌ها وزن بسیار کم و اندک اما مقاومت و دوام بسیار بالا و خوب دارند، به همین خاطر از محصولات و گیاهانی کشاورزی و گلخانه‌ای در برابر باد، باران، آلودگی، گردوغبار و دیگر عوامل طبیعی آسیب‌رسان به خوبی محافظت می‌کنند.

لازم به ذکر است که امروزه با اضافه‌کردن افزودنی‌های مختلف نظیر؛ افزودنی اشعه مادون قرمز، افزودنی ماورا بنفش، آنتی‌فاگ و… می‌توان خواص نایلون‌های کشاورزی یا مخصوص گلخانه را بهبود بخشید.

نایلون صنعتی و ساختمانی

این نوع نایلون‌ نیز همانند نایلون کشاورزی در گروه نایلون‌های عریض قرار می‌گیرد و تنها تفاوت آن در کاربرد و موارد استفاده است.

نایلون صنعتی و ساختمانی در ساخت کابل کشی، کانال‌های آب باران، لوله‌های با قطر بزرگ فاضلاب، زهکشی، روکش و پروفیل درب و پنجره، نایلون شناژ یا همان پلاستیک بتن‌ریزی، محافظت از مصالح ساخت‌وساز، پوشاندن انبار وسایل عایق‌بندی ساختمان‌های در حال ساخت، کف‌سازی، پوشش سقف و… کاربرد دارد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های نایلون‌های صنعتی و ساختمانی می‌توان به وزن بسیار کم و پایین، مقاومت بالا در برابر گردوغبار، حرارت، رطوبت، باد، باران، برف و… اشاره کرد. به این نکته دقت داشته باشید که مقاومت این نوع نایلون به حدی بالا است که می‌توان از آن‌ها چندین‌بار با اطمینان خاطر استفاده کرد.

استفاده از نایلون در ساختمان سازی

نایلون شیرینگ

نایلون‌‌های حرارتی که امروزه به نام نایلون شیرینگ شناخته می‌شوند نوعی نایلون بسیار انعطاف‌پذیر هستند که در دمای ۱۶۰ تا ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد جمع و منقبض می‌شوند. این نایلون‌ها پس از دادن حرارت شکل محصول موردنظر را به خود می‌گیرند.

لازم به ذکر است که امروزه نایلون‌های شیرینگ با استفاده از دستگاه شیرینگ پک بر روی محصولات و کالاهای مختلف قرار می‌گیرند. همچنین چاپ نایلون شیرینگ نیز از کاربردی ترین نوع چاپ شناخته می‌شود.

از مهم‌ترین کاربردهای نایلون شیرینگ می‌توان به پک‌کردن بطری‌های آب معدنی، نوشابه و دیگر نوشیدنی‌های مشابه، بسته‌بندی کاشی و سرامیک، قوطی‌های کنسرو و موادغذایی، شیشه‌های سکوریت، آجر، پشم شیشه، قطعات خودرو و… اشاره کرد.

نایلون پشت چسب‌دار

نایلون‌ پشت چسب‌دار از دیگر انواع نایلون صنعتی است که در بخش بیرونی خود خاصیت چسبندگی دارد. این نایلون کاربردهای متنوع و بسیاری دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ایجاد پوشش محافظ برای ورق‌های شیشه‌ای، ورق‌های کامپوزیت و گالوانیزه، ورق استیل آینه و ورق‌های دکوراتیو، پروفیل‌های یو پی وی سی، در و پنجره‌های آلومینیومی، بدنه خودروها، رینگ اتومبیل، محافظ از کابینت، دستگاه‌های کارخانه، سرامیک و… اشاره کرد.

نایلون حباب‌دار کیسه‌ای

این نایلون یکی از آشناترین و گران‌ترین انواع نایلون‌ صنعتی است که از محصولات و وسایل شکستنی در مقابل ضربات و فشار وارده به خوبی محافظت می‌کند. به این نکته دقت داشته باشید که نایلون یا  سلفون حباب دار نسبت به دیگر انواع نایلون صنعتی وزن بالاتر و بیش‌تری دارد.

نایلون حباب‌دار کیسه‌ای یکی از نوین‌ترین انواع نایلون است که سرعت بسته‌بندی را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد.

نا‌یلون شفاف

نایلون شفاف از پرمصرف‌ترین انواع نایلون‌ صنعتی است که در بسته‌بندی محصولات و کالاهای مختلف کاربرد دارد. با استفاده از این نایلون مشتری می‌تواند محصول موردنظر را بطور دقیق مشاهده کند و سپس با اطمینان خاطر اقدام به خرید آن نماید.

 

نایلون بسته بندی

 

نایلون تبلیغاتی

نایلون تبلیغاتی نوعی نایلون صنعتی است که با استفاده از دستگاه‌های هیلو‌ و فلکسو بر روی آن چاپ انجام می‌گیرد و به این ترتیب فروش محصول موردنظر افزایش می‌یابد.

لازم به ذکر است که نایلون تبلیغاتی در تهیه و تولید بنر‌های تبلیغاتی به فراوانی کاربرد دارد.

کیسه نایلون صنعتی جهت آبیاری

همانطور که از نام این نایلون مشخص است در آبیاری محصولات کشاورزی کاربرد دارد. این نایلون با جلوگیری از تبخیر آب اطراف ریشه محصول نیاز به آبیاری را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد. به این نکته دقت داشته باشید که این نایلون در افزایش کیفیت محصولات نیز اثرگذار است.

نایلون قابل بازیافت

نایلون‌‌های قابل بازیافت از مواد درجه یک تهیه و تولید می‌شوند، به همین خاطر این نایلون‌ها را پس از دورانداختن یه راحتی می‌توان تجزیه و بازیافت کرد.

به این نکته دقت داشته باشید که نایلون‌های قابل بازیافت در ابتدای بازیافت خرد می‌شوند و سپس توسط دستگاه مخصوص نایلون‌ساز تبدیل به نایلون جدید می‌شوند.

 

چاپ نایلون صنعتی

 

نایلون‌ بسته‌بندی قند و شکر

نایلون‌‌ قند و شکر در ابعاد و اندازه‌های مختلف تهیه و تولید می‌شوند. این نایلون ها با مقاومت و ضخامت بسیار بالای خود از قند و شکر در برابر خطرات و آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کنند.

کیسه نایلون صنعتی استرچ

نایلون‌های استرچ از دیگر انواع نایلون صنعتی هستند که خاصیت چسبندگی بسیار کمی دارند و از محصولات مختلف در برابر آسیب و ضربه محافظت می‌کند. این نوع نایلون‌ از پلی‌اتیلن‌های با چگالی پایین تهیه و تولید می‌شود، به همین خاطر قیمت مناسب و بسیار مقرون به صرفه ای دارد.

انواع کیسه نایلون خیاری

نایلون‌های دسته‌دار به دو دسته ساده و بزرگ یا خیاری تقسیم و گروه‌بندی می‌شوند و مقاومت بسیار بالایی دارد.

در حال حاضر کیسه نایلون خیاری در ابعاد و اندازه‌های مختلف و به شکل‌های کیلویی و رولی تولید و عرضه می‌شود و تمام نیازها و سلایق را دربر می‌گیرد. به این نکته دقت داشته باشید که نایلون‌های کیلویی و رولی هیچ تفاوتی در کیفیت ندارند و تنها کارکرد آن‌ها متفاوت است.

امروزه نایلون‌های خیاری بطور معمول به شکل بدون دسته تولید و عرضه می‌شوند و در بسته‌بندی میوه، صیفی‌جات و میوه‌فروشی‌ها و تره‌بار کاربرد دارند. از دیگر کاربردهای این نایلون می‌توان به بسته‌بندی یخ، نگهداری انواع کتاب، بسته‌بندی انواع فرش و قالیچه، بسته‌بندی پوشال و علوفه و… اشاره کرد.

 

خرید و قیمت کیسه نایلون صنعتی

نایلون‌ صنعتی نیز همانند دیگر نایلون‌ها قیمت یکسان و ثابتی ندارد و عوامل بسیاری نظیر؛ نوع و کیفیت مواداولیه، میزان عرضه‌ و تقاضا، برند یا شرکت تولیدکننده‌ و… بر آن اثرگذار هستند.

شما می‌توانید با تماس با مشاوران ما و مشورت با آن‌ها بهترین و مناسب‌ترین نوع نایلون صنعتی‌ را با توجه به نیاز و سلیقه‌ی خود با بهترین قیمت خریداری نمایید.

 

برچسب های نوشته :

اشتراک در شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *