استرچ پالت بند چیست؟

استرچ پالت بند چیست؟

در این مطلب می‌خواهیم درباره یک نایلون پر کاربرد به اسم استرچ پالت بند حرف بزنیم. استرچ پالت بند نوعی از انواع نایلون‌ها است که خاصیت کشسانی دارد و در دنیای صنعت یکی از پر کاربردترین نایلون‌ها محسوب می‌شود. بنابراین ما هم در این مطلب می‌خواهیم درباره کاربردهای این استرچ‌ها سخن بگوییم. اما قبل از آن خوب است با مشخصات این نوع نایلون‌ها بیشتر آشنا شوید.

 

معرفی استرچ پالت بند

معرفی استرچ پالت‌بند

استرچ پالت بند نام یک نایلون با خاصیت کشسانی بالا است. این نایلون برای تهیه انواع بسته‌بندی و همچنین ساخت وسایل به کار می‌رود. این محصول عمدتا به صورت شفاف تولید می‌شود، اما بنا بر خواست مشتری می‌توان آن را رنگی نیز تهیه کرد.

مواد سازنده استرچ پالت بند

مواد سازنده استرچ پالت بند

استر‌چ پالت‌بند از جنس پلی اتیلن است. پلی اتیلن از واحدهای تکی به نام اتیلن تشکیل می‌شود. سنتز اتیلن از موادی هستند که ما آن را مشتقات اولیه نفت خام می‌نامیم. البته تنها نفت خام نیست که با آن می‌شود اتیلن را ساخت، بلکه گاز طبیعی نیز از مواد اولیه‌ی ساخت اتیلن به حساب می‌آید.  اگر این مواد گفته شده در این نوع استرچ مناسب نباشد، استرچ هم کشسانی ندارد و هم از شفافیت لازم بهره مند نخواهد بود. لذا توصیه ما برای جلوگیری از این مشکلات خرید از محلی معتبر مثل تجارت پلیمر ژوبین است.

کاربردها

عمده کاربردهای استرچ پالت‌بند به شرح زیر هستند.

  • بسته‌بندی مواد غذایی
  • بسته‌بندی انواع محصولات چوبی و مبلمان

تصویر استرچ پالت بند

مزایای استفاده

اگر از استرچ پالت بند در جهت بسته‌بندی مواد استفاده شود، مزایای زیر را استفاده کننده کسب می‌کند:

  • قیمت پایین آن با توجه کاربردی که دارد.
  • افزایش سرعت در زمان بسته‌بندی انواع مواد غذایی و غیر غذایی
  • افزایش جذابیت محصول با وجود لایه‌ای شفاف بر روی آن
  • جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل محصول
  • کمک به حفاظت از محصول

2 نکته جالب

 این امکان وجود دارد که در هنگام تولید انواع استرچ فرایندی به عمل ‌آید که دیگر هیچ گرد و غباری روی نایلون نچسبد. به این خصلت که در طی فرایند تولید به وجود می‌آید خاصیت ضد الکتریسته ساکن گفته می‌شود.

اگر شما قرار است، محصول خود را در فضای بیرون بگذارید، توصیه می‌شود استرچ پالت بند ضد اشعه‌ مضر خورشید خریداری کنید. چرا که این استرچ‌ها در فضای آزاد و در برابر نور خورشید شل و افتاده نمی‌شوند.

برچسب های نوشته :

اشتراک در شبکه های اجتماعی :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *